zondag 5 december 2010

Buren

Op de dag dat we verhuisden liep er een buurman langs die z'n honden uitliet. Hij begroette ons vriendelijk en maakte een praatje. Dit klinkt als een onopvallende gebeurtenis, maar het zou het begin zijn van een leuk contact.


Enkele dagen later waren we op school voor de introductieweek. Wie schetst mijn verbazing als ik daar mijn buurman zie lopen! Blijkt hij Theology & Counseling te studeren! Dat was wel heel toevallig.


We spraken af elkaar een keer 'over coffee' te ontmoeten, een vrij algemene afspraak waar, als we anderen moeten geloven, niet altijd een vervolg op komt. Maar eind oktober hebben we een keer bij hen gegeten en dat was verrassend gezellig. Een paar weken later zijn ze bij ons geweest. Hebben we boerenkool met worst voor ze gekookt. Vonden ze nog lekker ook. 



Natuurlijk hebben we wat nationale gewoontes uitgewisseld. Dat was een kleurrijk gesprek. Zij: Amerikaanse, hij: Engelsman en wij: Nederlanders. Gisteren hebben ze ons voor 'Sinterklaas' meegenomen naar St. Albans, een plaatsje in de buurt, zodat onze 'Nederlandse Kerst' niet onopgemerkt voorbij zou gaan.  











5 opmerkingen:

  1. Leuk, om nieuwe vrienden te maken. Hebben jullie laatst ook hun honden uitgelaten, of waren dat de honden van de andere buren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat Wafflehouse, daar zijn wij inderdaad vroeger ooit geweest. Het klopt dus dat Bart het herkende. Ik had dat er op FB ook al bij geschreven. Grappig hè? Volgens mij braken we daar het stroopkannetje (oor eraf, of tuitje, dat weet ik niet meer - jij nog wel soms?).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk om jullie met deze bijzondere buren op de foto te zien. En leuk van het Sinterklaasfeestje. Hoe heten ze ook alweer? Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed vrienden zijn HEEL belangerijk als familie ver is.....vraagt ons wij weten :)

    BeantwoordenVerwijderen